Városlista
2020. szeptember 23, szerda - Tekla

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Szeptember 23. 12:05, szerda | Külföld

Trump rendeletet írt alá egyes érzékenyítő tanfolyamok tilalmának kiterjesztéséről

Donald Trump amerikai elnök kedden este rendeletet írt alá, amellyel kiterjesztette egyes érzékenyítő tanfolyamok tilalmát.

2020. Szeptember 23. 11:01, szerda | Külföld

Egy héttel elhalasztják az EU-csúcsot a koronavírus-veszély miatt

Egy héttel elhalasztják az európai uniós tagországok állam- és kormányfőinek e hétre tervezett csúcstalálkozóját, miután pozitív lett a koronavírustesztje az Európai Tanácsot vezető Charles Michel egyik munkatársának

2020. Szeptember 23. 09:01, szerda | Külföld

A világban 31,4 millió a regisztrált fertőzöttek száma

Már 31 483 011 ember fertőződött meg világszerte a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 968 726, a gyógyultaké pedig 21 624 431 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem szerdai összesítése szerint.

2020. Szeptember 23. 08:01, szerda | Külföld

Bocsánatot kért Yoko Onótól John Lennon gyilkosa

Mark David Chapman, John Lennon gyilkosa bocsánatot kért a néhai zenész özvegyétől, Yoko Onótól 40 évvel a halálos lövések eldördülése után - adta hírül a BBC News.