Városlista
2024. május 20, hétfő - Bernát, Felícia

Hírek

2014. Március 18. 12:37, kedd | Belföld
Forrás: MTI

Az üzlettel is rendelkező webáruházaké az onlie-forgalom döntő része

Az üzlettel is rendelkező webáruházaké az onlie-forgalom döntő része

Hat szektor osztozik az online kiskereskedelmi forgalom kétharmadán, a forgalom döntő részét pedig a hagyományos üzlettel is rendelkező webáruházak viszik el - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásából, amelynek eredményeit sajtótájékoztatón ismertették kedden Budapesten.

A vizsgált hat szektor 2013-as forgalma meghaladta a 133 milliárd forintot, ami 67 százaléka a teljes tavalyi, mintegy 200 milliárd forintot kitevő online kiskereskedelmi forgalomnak - mondta el Madar Norbert, a GKI Digital Kft. üzletágvezetője.
A hat szektor 133 milliárd forintos forgalmának felét teszik ki a műszaki és számítástechnikai cikkek, 20 százalék a játékok és kultúra termékkör, például a könyvek részesedése, a ruházati, sport és divatkiegészítő termékek 12 százalékkal, a szépség-egészség termékkategória 10 százalékkal, az otthon, kert kategória pedig 8 százalékkal részesedik.
Az elemzést első ízben készítették el, a jövőben pedig negyedévente publikálják a tervek szerint.
Az elemzés szerint mintegy 3500-4000 magyar nyelvű áruház van az interneten, ezek közül 2000-2500 az aktívan működő. A kutatássorozatba 550 áruházat vontak be.
Az érintett hat szektor szereplőinek 49 százaléka rendelkezik a webáruház mellett hagyományos üzlettel is. További 31 százaléknak van valamilyen saját átadópontja, és csak 20 százalék számít tisztán online kereskedőnek. Az üzlettel is rendelkező webáruházak a forgalom 87 százalékát viszik el.
A vásárlások átlagértéke a hat szektorban 12 ezer forint, míg a teljes online kiskereskedelemben 8300 forint. Mindkét érték jelentősen meghaladja a hagyományos kiskereskedelem 3 ezer forint körüli, egy vásárlásra jutó átlagértéket.
A kutatásból kiderült az is, hogy a szereplők véleménye szerint az online értékesítés területén egyáltalán nem könnyű új szereplőként megjelenni, és az első egy-két évet túlélni. Tanulságként levonható az is, hogy az internetes kereskedelemben nő a személyes átvétel szerepe, továbbá, hogy az online vásárlók tudatosak és felkészültek, előre tervezetten keresik a kiszemelt terméket.
A kutatás készítői arra is felhívták a figyelmet, hogy a hazainál alacsonyabb áfával dolgozó külföldi szereplők versenyelőnnyel rendelkeznek a magyar piacon, továbbá a nagy nemzetközi szereplők, például az Amazon megjelenése is fenyegetést jelent a szereplőkre.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 20. 06:00, hétfő | Belföld

Hajóbaleset Verőcénél

A Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság hajói

2024. Május 19. 17:32, vasárnap | Belföld

Hajóbaleset Verőcénél - BRFK: továbbra is keresik az eltűnteket

Továbbra is keresik a szombat éjjeli dunai hajóbalesetben eltűnteket, a Verőcétől délre található teljes magyarországi folyószakaszon

2024. Május 18. 16:00, szombat | Belföld

Baleset-tűz

Meghalt egy ember egy dombóvári háztűzben

2024. Május 17. 19:25, péntek | Belföld

Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban a Vodafone folyamatos hálózatfejlesztésének köszönhetően

A szolgáltató országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett.