Városlista
2024. május 8, szerda - Mihály

Hírek

2018. Június 14. 09:57, csütörtök | Belföld
Forrás: infovárosok - fotó: pixabay

Felére csökken az üdítők cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

Felére csökken az üdítők cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

A hazai üdítőital-gyártók — a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként — cukorcsökkentési vállalásokat tettek.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség csütörtökön bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.

A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.
E lépések révén 2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.

A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:

• 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,

• 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.

„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez” — mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra

Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink

2024. Május 08. 10:16, szerda | Belföld

Zuhanórepülésben az ipari termelés

KSH: márciusban 10,4 százalékkal csökkent az ipari termelés.

2024. Május 08. 07:45, szerda | Belföld

OH: nem volt hibás a matematikaérettségi feladatlapja

Nem tartalmazott hibát a matematikaérettségi feladatlapja - tájékoztatta az Oktatási Hivatal (OH) kedden az MTI-t.

2024. Május 08. 07:42, szerda | Belföld

Útinform: forgalomkorlátozások lesznek a Tour de Hongrie kerékpáros körverseny miatt

Forgalomkorlátozásokra kell számítani a Tour de Hongrie kerékpáros körverseny miatt, amely szerdán 12.50 órakor Karcagról indul, és az első napon Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyét érinti