Városlista

Hírek

2014. Augusztus 31. 13:04, vasárnap | Helyi sport
Forrás: Kozserán Beáta

Horgászat, érmek, és családgyarapítás: Walter- Barna Dia horgászvilágbajnok jövőbeli tervei

Igazi horgász dinasztiában nőtt fel a magyarok újabb büszkesége, a 26 éves Walter -Barna Diána, aki pár hete a portugáliai Coruche-ban szerezte meg első egyéni horgász világbajnoki címét.

-Amint megtanultam járni, apukám botot adott a kezembe.
Nagyapám, apukám és tesóm is horgász volt, így akarva-akaratlanul belecsöppentem ebbe a sportba. Versenyszerűen nyolc évesen kezdtem horgászni, a legnagyobb motivációt bátyám 1997-es világbajnoki címe adta, én is világbajnok szerettem volna lenni.mesél a kezdetekről az újdonsült VB. győztes.

A kiszombori születésű, jelenleg Kecskeméten élő horgászlány nem először szerepelt világbajnokságon.
2008 óta a női horgász válogatott tagja, és előtte az ifjúsági csapatban is láthattuk.
Tehetsége igen hamar megmutatkozott, mindössze tíz éves volt, amikor elindult az 1998-as belgiumi horgász világversenyen, ahol csapatával ezüstérmet szerzett.

Ezt követően évről –évre zsebelte be csapatával a dobogós érmeket, mígnem 2002-ben sportágat váltott, és a Makói Női Kézilabda Sportegyesületben kezdett kézilabdázni.

-5 évig hanyagoltam a versenyszerű horgászatot, ez alatt az idő alatt a kézilabdával pótoltam a versenyszenvedélyem.-mondja.

Visszatérése után a szerelem is a vízparton talált rá, már akkortájt is gyengéd szálak fűzték a női csapat egyik kapitányához, a többszörös horgász világbajnok Walter Tamáshoz, akihez később feleségül is ment, és akivel már közel két éve közösen nevelik lányukat, a bájos Petrát.

- Tény, hogy az elmúlt két évben kevesebb versenyen tudtam indulni, de Petra minden versenyre elkísér minket, addig míg horgászom a szüleim vigyáznak rá. Amúgy imádja a halakat. Ha majd szeretne horgászni, minden lehetőséget megadunk neki, de semmiképp nem fogjuk erőltetni.

Dia horgász pályafutása során mindezidáig közel 100 versenyen, és 10 világbajnokságon szerepelt. Csapatban már többször nyertek érmes helyezéseket válogatott társaival, de idén egyéniben is sikerült a dobogó legmagasabb fokára állnia.
Tizenhárom ország 75 versenyzője között lett horgászvilágbajnok a 21. Horgász VB-n.

-Olyan gyorsan történtek a dolgok. Szinte fel se tudtam fogni, hogy sikerült nyernem. Még mindig nehéz elhinni, de nyílván nagyon jó érzés, és nagyon boldogok vagyunk.
Erre a versenyre már itthon is edzettünk a csapattal.
Próbáltunk olyan horgász módszerrel halat fogni, amit tudomásunk szerint Portugáliában majd használhatunk. A verseny szombat-vasárnap zajlott, mi viszont már hétfőtől tréningeztünk a pályán.

Eredményei:

2009. Olaszország – Csapat VB bronz
2011. Szeged – Női OB arany
2014. Portugália – Egyéni VB arany

... és hogy mi volt a siker titka?

-A sikerünk szerintem abban rejlett, hogy jó taktikát választottunk. A verseny 4-4 órája alatt fordulónként kb. 100 halat fogtam. A stratégiánk az volt, hogy a verseny első felében sok apróhalat (snecit) fogjunk, majd a verseny vége felé, pedig az etetésre érkező nagyobb testű halakból is zsákmányoljunk. Szerencsére a taktikánk bejött.- mosolyog.

Az ifjú világbajnok anyuka szerint a jó horgász titka pedig az, hogy abban a bizonyos négy órában, nemcsak hogy együtt él a horgász a környezettel, de megérti és reagálni is tud a vízben történtekre.

Jövőbeli tervei között sok-sok horgászat, újabb hazai és nemzetközi érmek szerepelnek, de mint megtudtuk a világbajnoki párosnál már a családbővítés is szóba került.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 15. 14:08, szerda | Belföld

Május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresőket segítő támogatások

Május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresők és inaktívak elhelyezkedését célzó támogatások, az uniós társfinanszírozással megvalósuló program teljes kerete több mint 150 milliárd forint -

2024. Május 15. 09:45, szerda | PR

K&H: a karbonlábnyom csökkentése üzletileg is megéri

a legfrissebb CDP-jelentés szerint csak minden ötödik európai cég aktív a zöld átállás terén

2024. Május 15. 09:21, szerda | Belföld

Jelentősen csökkent az építőipar termelése is

2024 márciusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 6,3 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).