Városlista
2024. május 18, szombat - Erik, Alexandra

Hírek

2014. Október 09. 14:31, csütörtök | Helyi
Forrás: infomako.hu/wild.hu

Ötödik lett a Motorépítő VB-n a makói Orkonyi Károly

Ötödik lett a Motorépítő VB-n a makói Orkonyi Károly

A makói Orkonyi Károly old school kategória 5. helyezést ért el a kölni Custom Bike Building AMD világbajnokságon.
Gratulálunk!

Orkonyi Karcsi Marusius-a az idei EMAT legjobb kézi munka díját hozta el, Sapi BMW-je pedig Budapesten a legjobb caferacer lett.
Orkonyi Karcsi nyerte a kiutazáshoz a százezer Ft-os támogatást a Magyar Bajnokság szervezőitől.
Előzetesen hét magyar építő egy szavazás után az ő motorját tartotta a legesélyesebbnek és legméltóbbnak az EMAT kategóriagyőztesei közül.- írja a www.wild.hu



VIDEÓ!1.rész
VIDEÓ! 2.rész

Orkonyi Károly egy korábbi nyilatkozata a velodrom-millenaris.eu-nak:


Marusius a Maros latin neve egy 1804-es térképről, D mint Danuvia a 100 köbcentire utal.

Mindig tetszettek a 900-as évek elejei motorok, a bőrszíjas hajtás, nyitott vezérlés, rudazatos gáz és dekompresszor, a kaucsukból készült gumik. Ezért elhatároztam, legyártok egy ilyen stílusú motort.
Itt beindult az agyhalál ! Az első lépés a blokk alkatrészeinek gyűjtésével kezdődött. 1500-ért vettem egy átalakított Danuvia blokkot, amiről le volt vágva a váltó és meg volt hosszabbítva a kihajtás, ugyanis fűnyírónak használták.
A vezérműtengely, a szelepek, és a szeleprugók egy Briggs motorból lettek átültetve. A vezérmű fogaskerekei egy Simson váltóból valók. A Bing 18-as karburátort a netről rendeltem. A dugattyú kínai robogóból, a perselyek Babettából, a hajtókar Simsoné hosszabbítva, a hengerfej 12 darabból összehegesztve, egyedi himbákkal, Audi szelepvezetőkkel csapágyazva. Mtz 45-ös traktor indítómotorjának gyújtása + Zsuk előgyújtás szabályozóval.
A vezérlés oldali deklit leöntettem aluból, a felfogatás Simson szilenteken nyugszik. Hozzá lett még adva néhány munkaóra, egy kis flexelés és már kész is volt a blokk.
A váz valamilyen régi bicikli villából, 30-as csőből és egyedi muffokból állt össze. A felni nagyanyám Toldi biciklijéből való,jött, a hátsó agy Torpedó bringáé volt, ami ki lett szélesítve. Kormány, tank kezelőszervek, olajozás full kézimunka. A sztender elektromos bicikliből való, az ülés meg a MÉH telepről. Cruiser gumik csiszolva natúr kaucsukkal kezelve, a szíj 3rétegű. Fényezése koptatott, antikolt makettfesték, extraként említeném a tempomatot.

Építési idő 4 év. A moci napi használatba van, fogyasztást 3-szor mértem 1.23 1.27 1.34 /100 km. A leghosszabb egy nap alatt megtett távolság 97km volt. A 14 különböző járműből összeállt technika teljesen üzembiztos, csupán egyszer volt gyújtás problémám, de az is csak beázás miatt!
E redmény =M unka × c sakazértis a négyzeten.
Még egy egyenlet: energia+munkaóra+kacat= EMAT 2014. Best hand work
Orkonyi Károly Makó

Orkonyi Károly "csodamotorja" a Tavaszi Makói Motoros felvonuláson

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 18. 16:00, szombat | Belföld

Baleset-tűz

Meghalt egy ember egy dombóvári háztűzben

2024. Május 18. 11:00, szombat | Sport

RÖVIDHÍR!

3x3-as olimpiai selejtező - Győzött a férfi válogatott, szombaton dől el a továbbjutás

2024. Május 18. 11:00, szombat | Életmód

Kormány-egészség

Hornung Ágnes: ismét támogatásra pályázhatnak az 1-es típusú diabétesszel foglalkozó civil szervezetek

2024. Május 18. 09:24, szombat | Külföld

Voks 24 - Volt, amikor egy EP-mandátumhoz 116 ezer szavazat is elég volt

Az eddigi legmagasabb európai parlamenti (EP-) választási részvételnél, 2019-ben, csaknem 174 ezer szavazatra volt szükség ahhoz, hogy egy európai parlamenti (EP-) lista átlépje Magyarországon az 5 százalékos küszöböt