Városlista
2024. május 9, csütörtök - Gergely

Hírek

2013. Augusztus 16. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: orientpress

Rástartolt a használt sütőolajra a MOL

Rástartolt a használt sütőolajra a MOL

A MOL útjára indította a „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” kampányát, amelynek legfőbb célja, hogy tudatosítsák az emberekben azt, hogy a használt sütőolajtól egyszerűen és környezetbarát módon is meg lehet válni, ha azt elviszik a kijelölt MOL kutakra. Ráadásul szeptember 1-ig a veszélyes hulladék leadásával a résztvevők a megyeszékhelyüknek nagyszabású utcabált, maguknak pedig házibulit nyerhetnek.

Az eladási adatok azt mutatják, hogy Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel. Azonban a sütést követően az óriási mennyiségben visszamaradt sütőolaj megsemmisítése már korántsem megoldott. Csupán az üzemi konyháktól és éttermektől szállítják el a veszélyes hulladéknak számító olajat. Az emberek döntő része nem jár el ilyen gondossággal. A háztartásokban felgyülemlett használt sütőolaj még ma is elsősorban a lefolyókban és a szemétben landol. A nem megfelelően eltávolított olaj pedig szennyezi a környezetet.

A MOL megoldást kínál erre a problémára. A kijelölt MOL kutakon le lehet adni a használt olajat, amelyet a Biofilter Kft. gyűjt össze és tisztítást követően juttatja el a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bio-üzemanyagot és biogázt gyártatnak belőle. Ennek köszönhetően környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát termék lesz belőle.

A MOL ennek elősegítése érdekében szervezte meg a 2013. augusztus 12. és szeptember 1. között futó gyűjtési akcióját is, amellyel arra ösztönzi a lakosságot, hogy az otthonokban felhasznált olajtól biztonságos és környezetkímélő módon szabaduljanak meg, amivel most ráadásul nem csupán a környezetünk nyer. A közel egyhónapos időszak alatt a „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” kampányban a MOL begyűjtő pontokon leadott használt sütőolajért a résztvevők kupont kapnak, mellyel kedvenc megyeszékhelyükre szavazhatnak a kezdeményezés hivatalos online felületein. A játék végén, a voksok összeszámlálása után a MOL a három legtöbb virtuális olajat összegyűjtő, azaz legtöbb szavazatot kapó megyeszékhelyen egy-egy nagyszabású utcabált rendez. A kuponnal rendelkező szavazók értékes nyereményeket, egy szerencsés pedig felejthetetlen házibulit nyerhet magának.

A MOL 2011 májusában indította útjára először a használt sütőolaj leadásra ösztönző programját, amelynek sikerességét mutatja, hogy azóta 175 tonna sütőolaj gyűlt össze gyűjtésben résztvevő benzinkutakon. Időközben a kezdeményezés európai szinten is ismerté vált, és Szlovákiában, valamint Romániában is indult hasonló program. A kampányért a MOL 2011-ben elnyerte az European Excellence Awardot.

A „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” kampányról szóló további információk a www.facebook.com/mymolo oldalon és a kampány hivatalos honlapján (www.jovunkegybulival.hu) olvashatóak.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 08. 15:10, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának

A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális fejlesztési stratégiájában - írta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebook-oldalán.

2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra

Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink

2024. Május 08. 10:16, szerda | Belföld

Zuhanórepülésben az ipari termelés

KSH: márciusban 10,4 százalékkal csökkent az ipari termelés.

2024. Május 08. 07:45, szerda | Belföld

OH: nem volt hibás a matematikaérettségi feladatlapja

Nem tartalmazott hibát a matematikaérettségi feladatlapja - tájékoztatta az Oktatási Hivatal (OH) kedden az MTI-t.